24 Temmuz 2010 Cumartesi

Ene'l Hak- Hallac-ı Mansur


Naklederler ki: Onu darağacında astıkları vakit iblis yanına geldi ve; "Bir Ene (ben) sen dedin, bir Ene de ben. (Sen Ene'l-Hak dedin, ben: "Ene hayrun minhü= Ben ondan hayırlıyım." dedim) Nasıl oluyor da bu yüzden senin üzerine rahmet, benim üzerime lânet yağdırıyor?" diye sordu. Hallâc-ı Mansûr şu cevâbı verdi: "Sebep şudur. Sen "Ene" dedin, kendini ortaya koydun, ben Ene dedim, kendimi ortadan kovdum. Benliği ortaya getirmenin iyi olmadığını, benliği ortadan kaldırmanın ise gâyet iyi olduğunu bilesin, diye bana rahmet, sana lânet etti."


3 yorum:

Tespih Taneleri... dedi ki...

Cok guzel bir paylasim olmus, etkileyici...Iste bu boyle, ancak bu sekilde soylenebilir dedirtiyor insana...
Kandilin mubarek olsun...
Saygilar

cografyacı dedi ki...

TEsbih taneleri sizin de kandilizi kutlarım dularınızın kabul olması dileğiyle

sufi dedi ki...

Biri; "enel hak" dedi,
diğeri "enel Allah" dedi
İşte fark bu idi.Sevgilerimle.