14 Nisan 2010 Çarşamba

Üstada

Hasan Feyzi Yüreğil Abinin, Üstada yazdığı ayrılık şiiri

"Çekilip nur-u hidayet yine zindan olacak

"Yine fırkat, yine hasret, yine hüsran olacak

"Yine sen, yaş yerine kan akıtıp ağla gözüm

"Çünkü hicran dolu kalbim yerine hicran olacak

***

"Yine göç var diye mecnuna haber verme sakın

"Yine matem, yine zari, yine efgan olacak

"Açılan ol gül-ü tevhid, sararıp solsa gerek

"Kapanıp Kâbe-i irfan, yine viran olacak

***

"Haber aldım ki, yarın yâd olacakmış bize yar

"Ne büyük yâre ki kimler buna derman olacak

"Bu büyük derd ü elemden kime şekva edeyim?

"İşiten nâlemi, hep ben gibi nâlân olacak.

***

"O şifa bahş olan envarını sen çeksen eğer

"Bana kim nur verecek, kim bana Lokman olacak!

"O temiz pâk nefesin, âb-ı hayatı bu çölün

"Onu dûr etme ki her fert ona reyyan olacak

***

"Hele ol nur-u şerifin kime değmişse eğer,

"Küçücük zerre de olsa, meh-i tâban olacak.

"O lütufkâr, o keremkâr eli öptükçe benim

"Bu küçük kalbi hazinim yine handan olacak.

***

"Bab-ı feyzinden ırak olmayı asla çekemem

"Dahi nezrim bu ki canım sana kurban olacak.

"Nazarın erse garip başıma ey nur-u Hüda

"Bugün artık bu hakir bende de umman olacak.

***

"Bu anasır, yüzüne her ne kadar çekse hicap;

"Yine haksın, buna şahid yine Kur'an olacak

"Kab-ı Kavseynden alıp dersimi bildim ki ayân,

"O güzel nur-u bedi, âleme sultan olacak.

***

"Sakınıp Feyz-i bîçareye bahs açma bugün

Yeni baştan, yine şeydâ, yine giryan olacak."

0 yorum: